Cronica de album: Paradise Lost – Symphony for the Lost

paradise-lost

Paradise Lost a avut anul acesta o revenire surprinzatoare si mult asteptata dupa o pauza de mai bine de trei ani, odata cu lansarea albumului “The Plague Within”. O revenire la radacini, sa ne aduca aminte de timpurile “draconiene”, dar care marcheza in acelasi timp niste decizii indraznete in sanul trupei. Una dintre acestea se concretizeaza sub forma nou lansatului DVD live, care intipareste doua premiere in istoria trupei: inregistrarea si lansarea oficiala a unui concert in format fizic si organizarea unui concert simfonic intr-o locatie cu totul neasteptata: Teatrul Roman din Philippopolis (Bulgaria).

DVD-ul se divide intre o serie de piese vechi reorchestrate alaturi de filarmonica din Plovdiv pentru primul set si o alta fara orchestra. Un concert pe cat de greu de organizat, pe atat de pus in practica pentru o astfel de trupa.

O singura piesa de pe ultimul album, “Victims of the Past”, pierduta printre o serie de altele distinctive pentru trecutul trupei, precum “Soul Courageous”, “Gothic”, “True Belief”, “Tragic Idol” sau “Faith Divides Us, Death Unites Us”, ne arunca in centrul atentiei un Paradise Lost la fel de sumbru si stapan pe situatie, asa cum era si la inceput de drum, si un Nick Holmes care inca o data dovedeste ca este parte integranta si vitala a trupei.

Orchestra, corul si acustica locatiei amplifica un sunet deja complet fara a umbri insa atmosfera concertului. Dimpotriva, imbinarea dintre umbrele vocilor care curg din directia corului pentru a intregi registrul variat al lui Holmes cu instrumentalul cu atat mai bogat in contraste si zguduitor, transforma acest DVD intr-o piatra de hotar pentru trupa.

Juxtapunerea dintre precizia organizarii instrumentalului, transpunerea rezonantei solo-urilor lui Mackintosh in clasicul orchestrei si ambianta greoaie defineste un concert marca Paradise Lost cum multi n-ar mai fi crezut posibil, chiar si luand in considerare piedicile impuse de locatie.

Pentru un initiat in ceea ce a insemnat Paradise Lost din ’88 si pana in prezent, DVD-ul acesta ar fi cel mai bun cadou fiindca reuneste toate etapele sale intr-un mod cu atat mai frumos intrucat ele sunt prezentate live.

Recomand: „As I Die”, „Your Own Reality”, „Say Just Words”.

Autor: Geanina Chiricuta