• Bucovina Rock Castle: cronica de concert (ziua 2)

Bucovina Rock Castle: cronica de concert (ziua 2)

A venit și cea de-a doua zi de Bucovina Rock Castle sau ziua în care clujenii au intrat în cetate, trei din cele cinci trupe venite la festival în această seara fiind din Cluj-Napoca.

Primii clujeni, Sky Swallows Challanger sunt chiar cei ce au deschis seara. Trupa de alternative-rock cu infulențe de post-rock atmosferic și ambiental au strâns publicul împrăștiat prin cetate în fața scenei și l-au ținut acolo până la ultima piesa.  Nu-I mai ascultasem live până acum, însă concertul lor m-a făcut să vreau să îi descopăr mai mult și așa am ajuns la ultimul lor album, lansat chiar în acest an, “Earth Spits Back”.

Ce de-a doua trupă este una din trupele pe care așteptam să o văd de câțiva ani de zile, nimeni alții decât clujenii de la Fluturi pe Asfalt. Obișnuită cu un stil asemănător din trupele paralele ale băieților, Pinholes și Nava Mamă, așteptările creeate au fost atinse, ba chiar mai mult, momentul în care a început piesa „Nu crezi că pot?” dându-mi fiori pe șira spinării și ținându-mă într-o altă lume pentru câteva minute.

Trecem acum de la Cluj la București de unde au venim mult iubiții băieți de la E.M.I.L.. Dacă am crezut că în prima zi s-a ridicat mult praf se vede că nu știam ce urmează să se întample în cea de-a doua. După primele piese deja se ridicase un mare nor de praf deasupra cetății, lucru ce a făcut aerul destul de greu de respirat, dar acest lucru nu a făcut pe nimeni să se oprească din dans, procentul de praf din aer arătând de fept nivelul fericirii publicului sucevean. Cu siguranță va ramâne unul din concertele memorabil ale acestei ediții.

Facem un retur și revenim la Cluj, de unde, după o pauză de un an în festival, au revenit băieții din Luna Amară cu un alt concert dintre cele de ținut minte în acest an. Un public unit, disciplinat și în creștere de la an la an devine familie la concertele băieților. Nu i-ar fi lăsat sa mai coboare de pe scenă, dacă acest lucru ar fi fost posibil.

Ultimii, dar cu siguranță nu cei din urmă, au fost cei de la Planet of Zeus, veniți din Grecia. Am fost plăcut surprinsă de prestația acestora, din punctul meu de vedere fiind mult peste materialele înregistrate pe care le-am ascultat pâna acum, deci nu pot decât să vă recomand să mergeți să îi vedeți când aveți ocazia.

Bianca Bodnar