Sabotage Summer Day: zi de vara, pana-n seara cu chitara (cronica concert)

Asa cum ne-am obisnuit, clubul Fabrica a mai bifat inca un concert de hardcore destul de asteptat pentru publicul din ce in ce mai rasfirat din aceasta scena. Stick to your guns ne-a oferit o portie zdravana de energie.

Luni seara, pe 30 iunie, in club Fabrica din Bucuresti a avut loc primul eveniment Sabotage Summer Day, avand drept cap de afis pe Stick to Your Guns. COMA, Perfect Zero for Infinity, Breathelast si Key to the Crown sunt numele autohtone care s-au alaturat trupei americane. Eveniment prezentat de Ciuc Premium.

Poze Sabotage Summer Day 2014 puteti vedea aici. Filmari de la acest eveniment puteti vedea aici.

S-a inceput devreme cu Key To The Crown, o trupa tanara ce abordeaza stilul metalcore cu multe influente de la trupele care au dat startul acestui gen, si care l-au adus si in sfera mainstream. Mi-a placut atitudinea lor, desi mi-as dori ca publicul sa fie prezent la toate trupele de la inceput si pana la final, si nu doar prietenii. In ziua concertulu, trupa a lansat prima piesa de studio, inregistrata de Tudor de la Negative Core Project.

Ajungem la prietenii de la Breathelast, despre care am scris in repetate randuri, dar nu ne plictisim niciodata sa ii urmarim live. De ce? Pentru ca au grija sa vina mereu cu ceva nou – din punct de vedere muzical, dar si ca atitudine. De data asta, in timpul concertului prin toata sala au zburat rechini gonflabili de plaja. Au inceput cu o piesa noua, putin diferita de ceea ce am auzit pe primul album sau pe split-ul cu CDC. Multa energie pozitiva dupa prestatia lor.

Putina pauza si ajungem la Perfect Zero For Infinity, o alta trupa cu instrumentisti care ma lasa masca, in special Alex de la tobe. Incredibila viteza si puterea tobelor, chiar si pe un hardcore melodic cantat in maniera P04I. Personal, nu ma incanta vocea clean, dar aici tine de opinia fiecaruia.

Schimb cateva vorbe cu niste amici in fata scenei si, cand ma intorc, clubul e deja aglomerat. Pe scena se pregateau COMA, care cu o zi in urma incantasera publicul in Piata Constitutiei. Nu stiu ce se mai poate spune despre COMA dupa 14 ani. Suna impecabil, iar publicul traieste fiecare piesa, de la pustani si pana la oameni care au crescut in acelasti timp cu ei. Cum reusesc sa faca asta? O sa aflati in interviul pe care l-am pregatit cu ocazia acestui concert.

Am ajuns la Stick To Your Guns si ma mir ca am mai scapat intreg dupa ce s-a intamplat acolo (o sa vedeti in galeria foto). Au sunat zid, cu mici exceptii, dar nu conteaza, nu trebuie sa fie perfect atunci cand vezi ca publicul rezoneaza cu muzica de la primul si pana la ultimul acord. Da, am sarit cu totii, am cantat alaturi de ei si i-am aplaudat pentru micile discursuri. Nu sunt multe festivaluri, dar vin trupe mari separat. Iesiti din casa si veniti si la primele trupe, ar fi frumos sa fim mult mai multi.

poze stick to your guns bucuresti

Anterior DYNFARI si VOID FORGER in Club Red Alert (Ploiesti):
Înainte POZE cu Black Tusk si Roadkill Soda din club Control