Cronică: Lansare videoclip RoadKillSoda Made Of Stone în club Fabrica

În urmă cu o săptămână, în Fabrica a avut loc concertul de lansare a celui mai nou videoclip al trupei RoadKillSoda. Piesa pentru care a fost realizat videoclipul, intitulată Made of Stone, va face parte din viitorul album al băieţilor, care va apărea până la sfârşitul anului.

Deşi nu a fost primul eveniment în noua formulă – cu Mircea Petrescu la voce şi Mihai Nicolau la tobe – pentru noi a fost primul, ocazie cu care ne-am conturat câteva opinii legate de această  schimbare. E vorba de o schimbare care şi-a pus amprenta destul de mult pe stilul trupei.

Concertul a început puţin după ora 22:00 şi a durat în jur de o oră şi jumătate. Dacă ne raportăm la numărul celor din public, a fost un real succes. RoadKillSoda au adunat într-o seară de joi în jur de 250 de persoane. Piesa ‘vedetă’ a fost cântată de două ori – o dată pe la început şi o dată la bis. A prins repede la public, la bis vocalul fiind acompaniat de toată sala. În afară de Made of Stone am auzit Oven Sun, Yo no Hablo Ingles, Can’t take control, Ties that Bind, în mare parte piese cunoscute foarte bine de către public, lucru care a creat o atmosferă pe alocuri energică, pe alocuri relaxată, dar foarte faină per total. Nu am putut totuşi să nu acordăm atenţie diferenţelor dintre ce ştiam noi că e RoadKillSoda şi ce auzeam atunci.

Noul vocal este bun. Categoric. Însă foarte diferit faţă de celălalt. Şi se întâmplă ca vocea lui ‘El Huron’ (fostul vocal) să fi fost, din punctul nostru de vedere, şi trademarkul trupei. O voce absolut inconfundabilă, fluidă. Poate nu la fel de bună, dar care transmitea, care contribuia activ la feelingul pieselor, ceea ce nu se poate spune neaparat şi despre cea a lui Mircea Petrescu. În acelaşi timp, timbrul lui El Huron se plia mai bine pe rock, pe când cel al lui Mircea duce uşor spre metal. Lucru care se simte şi în noile piese, simple şi bine structurate, cu un stil puţin mai greu.Vocea de heavy stoner a noului vocal face ca noile melodii sa fie uşor agresive, cu mai mult heavy şi mai puţin psihedelic.

Alegerea noului vocal şi-a pus amprenta, evident, şi asupra pieselor vechi, care au căpătat complet altă sonoritate, una atât de diferită că au fost cazuri în care am recunoscut melodiile abia la jumătate sau chiar spre sfârşit. Cât dspre tobosar, dat fiind că a fost abia al doilea concert în care a cântat alături de băieţi, s-a descurcat onorabil, dar a avut 2-3 derapaje destul de neplăcute, semn că mai au de lucrat ceva timp până vor reuşi să se omogenizeze şi să ofere o fluiditate şi o coerenţă noii formule.

Concluzia pe care am tras-o in urma a ceea ce am ascultat joi seară este că RoadKillSoda au început un nou capitol, unul mai heavy, mai energic. Vorbim de o trupă cu mult potenţial şi ne aşteptăm la piese noi diferite şi foarte diferite de ‘vechiul’ stil, dar cu siguranţă de calitate. Nu ne mai rămâne decât să le urăm băieţilor succes şi cât mai multă inspiraţie.

RoadkillSoda Made Of Stone video

Eduard Farcaş & Iulia Ardelean