• CRONICA CONCERT BKS, HERESY & SCANDAL in Club Fabrica – 3 decembrie 2018

CRONICA CONCERT BKS, HERESY & SCANDAL in Club Fabrica – 3 decembrie 2018

De multa vreme eram curios sa ajung la un concert de punk si sa vad o trupa buna si ma tot gandeam la Misfits sau Rancid sau de ce nu, chiar Green Day. Nu ma gandeam eu ca in 2018 voi avea ocazia sa revad, dupa mai bine de 15 ani, din nou Scandal live, o trupa ce-si are originea in Bacaul cel de toate zilele, doar ca de ceva ani buni s-au relocat pentru un trai mai bun in UK si chiar nu mai auzisem nimic de ei pana prin 2016, cand am aflat ca s-au reunit si au si scos un EP super fain intitulat Back in Town, ce abunda de un rock and roll punk, sau asa cum il numesc ei, de un street punk plin de prospetime si de energie, mai ceva ca in vremurile de odinioara.

Anul asta au lansat si primul album oficial, intitulat „On A Roll”, ce s-a bucurat de critici pozitive din partea pretentiosului public londonez de punk, trupa fiiind rasplatita la inceputul anului sa concerteze in celebrul local Fighting Cocks.

Partea buna e ca nu au venit singuri in Romania, ci alaturi de haoticii, dar simpaticii londonezi de la BKS si de costaricanii de la Heresy, asta dupa ce in vara, Scandal vizitase pentru prima oara Romania in ultimii 15 ani si concertase cu mare succes in Club Quantic din Capitala, in fata a peste 200 de oameni entuziasmati sa-i revada dupa atata amar de vreme. De aceasta data, gazde au fost cei din Club Fabrica, si dat fiiind faptul ca event-ul s-a tinut intr-o seara geroasa de luni, eu zic ca alegerea localului a fost cat se poate de inspirata, fiiind prezenti acum aproximativ 80-100 de persoane. Dar chiar si asa, s-a dansat si s-a cantat si s-a zbenguit de mama focului. Asadar, primii care si-au facut aparitia pe scena au fost londonezii de la BKS, si ce aparitie bizara si anarhica, in corsete de dama si cu o energie pura gata gata sa distruga tot ce le iesea in cale. Desi muzica lor nu este una prea elaborata, cantand un old school hardcore punk, in stilul GG Allin sau Black Flag, cu melodii ce rar depaseau durara a 2 minute si cu o structura simpla si zgomotoasa, totusi atitudinea si prezenta scenica i-au calificat drept trupa numai buna de debut de concert, care sa te induca in acea stare de haos si anarhie si sa te pregateasca la modul cel mai bun pentru tot ceea ce urma sa fie.

Urmatorii, Heresy, din orasul San Jose, Costa Rica, au o poveste interesanta. Au inceput undeva pe la finele primului deceniu al sec. 21 si de atunci si-au tot perfectionat stilul muzical, evoluand de la un thrash simplu si rapid, la un crossover thrash ceva mai complex, cu riff-uri mai creative si cu structuri muzicale mai elaborate. Trupa a fost descoperita undeva prin anul 2011, daca nu ma insel, de catre Coro, cel care i-a manageriat de atunci si la al carui record label baietii au inregistrat ultimul album de studio lansat anul acesta si intitulat Blasphemia, o colectie de 8 piese superbe, ideal de ascultat la job, in propria masina sau pe strada, avand un vibe fain ce se mentine de la prima si pana la ultima melodie de pe album, exact asa cum a fost si concertul lor, unul foarte reusit, care mi-a atras instant atentia catre ei ca si instrumentisti, si nu m-am inselat cand au facut cover dupa Sepultura, melodia Desperate Cry de pe celebrul album Arise sunand atat de natural de parca Max Cavalera & Co. ar fi fost pe scena in vremurile lor bune. Un concert fain si voi dori sa revad aceasta trupa pe viitor.

Deja era lumea bine dispusa cand Scarlat, Auschwitz si restul membrilor trupei Scandal si-au facut aparitia pe scena din Fabrica. Timp de aproximativ o ora baietii ne-au incantat atat cu melodii noi, precum Working in the UK, Bad Reputation sau Hometown, dar si cu melodiile de pe vremea cand faceau furori in Club Underground din Bucuresti, pe la inceputul anilor 2000, si de altfel cele care i-au consacrat si i-au facut sa fie atat de iubiti de publicul romanesc. Scarlat, desi cu 20 de ani mai in varsta, inca mai poate duce destul de bine un concert de 1 ora si a ragnit cu toata furia la public Este Vremea de Scandal sau Patrula S.ge P.la, ba chiar pe cea din urma si la bis, la cererea expresa a publicului care nu a stat o clipa, s-au facut mosh pit-uri si circle pit-uri la greu, mai ceva ca la Catedrala Man(t)uirii Neamului si s-a cantat la greu si li s-a urat numai de bine “Patrulei”, pe care stim cu totii cat de mult o “iubim” si cat de mult respect avem pentru culoarea albastra pe care o afiseaza cu mandrie de fiecare data cand ies si ne rup oasele. Si doar se stia inca din timpuri stravechi ca punk-ul si garda nu fac casa buna, si daca Scandal ar putea canta si in Piata Victoriei, ar fi excelent, fiind un catalizator al maselor si un boost de energie mai ceva ca energizantul ala de-ti da aripi. Nu s-a zburat, dar s-a facut crowd surfing si cateva beri au ajuns departe prin public, asa cum este si frumos sa se faca la un concert murdar de punk rock autentic. Mie unul mi-a placut, desi nu e neaparat genul meu de muzica preferat, atunci cand e sa aleg sa ascult muzica rock, si as mai merge sa-i vad pe Scandal si cu urmatoarea ocazie, care sper sa fie, nu-i asa, pe la anul, poate prin vara, cine stie…pana atunci capul sus si era sa zic o prostie care incepea cu M si se termina cu PSD…dar ma abtin, pana la urmatorul concert Scandal.

O cronica realizata de catre Eduard Farcas – Metalforce.