Cronica Amenra – ritualul sunetelor ce te calauzesc in adancul gandurilor

Multi dintre noi am asteptat cu sufletul la gura concertul din momentul in care Marius Costache (Studio 148) a facut public evenimentul, drept dovada rapiditatea cu care s-a raspndit vestea mai ales in cadrul oferit de social media.

In urma cu trei ani am avut norocul de a participa in clubul Fabrica la un concert care a reusit sa imi zguduie puternic perceptia asupra artei numita muzica. Am inteles din acel moment ca o trupa are puterea de a te ghida, transforma sau ajuta sa patrunzi in cele mai intunecate ganduri pe care iti este teama sa le infrunti. Un concert AmenRa este o experienta unde se creeaza un spatiu al celor care vor sa inteleaga mai departe de muzica, iar ei…cei de pe scena isi asuma rolul de calauze care te vor ajuta sa iti infrunti demonii.

Valerinne

Invitatii speciali ai serii, Valerinne au inceput la ora 22:00 asa cum a ramas stabilit. Iar sunetul a fost la intaltimea prestatiei lor. Sincer, cred ca a fost cea mai buna alegere pentru seara de sambata, chiar daca au cantat la bas cu Adrian Iosif de la Tragic (n.r Liviu basistul actual avand probleme de sanatate), pe care il felicit pentru curajul si munca depusa fiind nevoit sa invete piesele in doar patru zile, a demonstrat ca este un artist deosebit si mai ales capabil sa isi puna amprenta indiferent de muzica pe care o canta.

Pot spune ca am vazut cel mai bun concert Valerinne de pana acum. Efectele si armoniile create de Alex veneau treptat spre mintea mea creand imagini memorabile despre natura in timp ce priveam cu ochii intredeschisi spre scena. A fost perfect pentru a intra intr-o stare putin letargica in timp ce linia de bas care a sunat atat de aspru incadrandu-se foarte bine pe ritmul tobelor care imi dictau gandurile.

Pentru mine muzica facuta de Valerinne reprezinta  ‘’ povestile spuse de cei mai batrani arbori, purtate de vanturi pana pe crestele muntilor, acolo unde fiecare pas gresit inseamna moarte pentru oameni’’.

AmenRa

Dupa Valerinne ritualul incepuse sa se contureze, am iesit cu totii afara sa fumam o tigara, sa tragem aer in piept si sa pasim din nou spre camera intunecata unde avea loc concertul. Am aruncat tigara si m-am indreptat spre scena, am simtit un val de nerabdare din partea tuturor, priveam unii la altii fara sa ne spunem nimic, nu voiam sa vorbim, doar asteptam….iar pe fundal ritualul incepuse.

Din PA-uri sunetele ambientale drone ma izolau, imi ridica pulsul….a durat putin pana cand au inceput, am crezut ca se pregatesc…dar nu….noi eram cei care ne pregateam si imbracam robele pentru a ne urma calauzele pe cararea spre demonii interiori.

Am indraznit sa deschid ochii pentru cateva secunde si l-am vazut pe Colin asezat ca de obicei cu spatele spre public….si aud: ‘’Stigma your name onto my lungs. Every breath I take. Is for you’’, moment in care am pierdut complet controlul asupra miscarilor si nu eram singurul. Toti ne miscam in aceeasi directie dar ne luptam cu propriile ganduri si sentimente.

Totul s-a auzit perfect, ei ca si trupa sunt un instrument complet care aparent suna atat de simplu si totodata greu.  Cu siguranta un concert AmenRa este o experienta greu de inteles sau de egalat de alte trupe. Am fost atat de captivat incat nu am m-am gandit o secunda ce piese sunt, am luat totul ca un intreg. Stiu doar ca s-a terminat brusc in timp ce pulsul crestea alimentat de lumina de stroboscop de pe scena si sunetul care crestea de la nota la nota…..a fost Silver Needle Golden Nail.

Setlist:

The Pain it is Shapeless

Razoreater